Right so, could they spend any less time with Angelina and Brad? Oh but I’m glad Miley Cyrus got her half hour in. Anyhoo, gonna revisit my guesses now while there’s time:

• Best Picture: “Slumdog Millionaire”<br/> • Actor: Brad Pitt, “The Curious Case of Benjamin Button“; except I think I’m switching to Mickey Rourke, “The Wrestler.”<br/> • Actress: Kate Winslet, “The Reader”<br/> • Supporting Actor: Josh Brolin, but I’m going to kind of tentatively switch to Heath Ledger, “The Dark Knight.“ So if he wins, I’ll say my vote had changed. If he doesn’t, I’ll say, well it wasn’t a real guess anyway.<br/> • Supporting Actress: Taraji P. Henson, “The Curious Case of Benjamin Button“, which I think I’ll actually switch to Marisa Tomei, “The Wrestler.”<br/> • Director: Danny Boyle, “Slumdog Millionaire”<br/> • Foreign Film: “Waltz With Bashir,” Israel<br/> • Adapted Screenplay: David Hare, “The Reader”<br/> • Original Screenplay: Dustin Lance Black, “Milk” (although honestly, these two I have no idea about).<br/> • Animated Feature Film: “WALL-E”<br/> • Art Direction: “The Duchess”<br/> • Cinematography: “The Curious Case of Benjamin Button”<br/> • Original Score: (basing this on the trailer only) James Newton Howard; “Milk”<br/> • Costume: “The Duchess” Anything else is highway robbery.<br/> • Makeup: “The Curious Case of Benjamin Button”<br/> • Visual Effects: “The Curious Case of Benjamin Button”<br/>

5.32: Ahh, the Oscars hosted by an Aussie accent. And OMG Hugh Jackman is HAH-larious.

5.38: Ohhhh my goodness the opening number. But Peter wonders if it won’t go over well.

5.48: Penelope Cruz! So far I’m sucking but I like her.

5.57: I totally called original screenplay. Other than that, um… Oh Tina Fey’s back! And Slumdog. I’m not doing well.

6.21: At least I won’t be rioting. Yay Kiera Knightley’s dresses!

8.15: Okay, maybe I’m just paranoid, but I would swear the applause went silent during Charleston Heston’s appearance on the dead reel.

8.20: Attention Reese Witherspoon: see-through plaatic dress straps are NOT invisible.

8.38: Aww, Kate Winslet is so cute. And now the super-awkward guys line up to present Best Actor and the show is winding down…

8.40: Yeah, a great human being. Except for when he’s beating his wife.

8.44: Oh gawd, not Sean Penn! Why?!

8.46: Uh oh. I have to go reflect upon my shame now. Cuz Sean Penn told me to. Wow, tomorrow’s gonna be fun.

8.51: Interesting juxtaposition of movie clips against Milk. Braveheart fighting for freedom, I’m angry and not gonna take it anymore… Gandhi, for crying out loud.

And Slumdog Squarepants wins. Hurrah.